Boek review – Vogue Beauty

Hoi hoi,

Een tijdje terug kocht ik een boel beautyboeken. Een mens kan nooit te veel weten over verzorging en make-up. Soms zijn de boeken niet altijd even up to date, maar daar moet je mee om kunnen. Ik denk echter dat mijn kennis groot genoeg is om daar door te prikken. Dit boek van Vogue beslaat make-up, maar ook gelaatsverzorging. Vandaag vertel ik jullie iets meer over dit boek.

Dit boek werd geschreven door Juliet Cohen. Van dit boek zijn al verschillende herdrukken/updates beschikbaar, maar ik heb de versie van 2001 in mijn bezit. Ik heb echter al gehoord dat deze herdrukken niet zo veel verschillen van elkaar. Het boek is heel overzichtelijk opgedeeld in verschillende hoofdstukken. Deze hoofdstukken omvat de huid, make-up doorheen de eeuwen en technieken. Het boek is zeer uitgebreid en er staan verschillende leuke en interessante tips in. Zelf wist ik al vrij veel van de info die in het boek stond, maar ook heb nog enkele dingen bijgeleerd.

Dit boek bevat 192 pagina’s. Deze pagina’s bevatten een grote basis van wat we moeten weten over make-up.  Ik kocht dit boek via awesomebooks.co.uk. Daar kun je heel goedkoop tweedehandsboeken aankopen en als je er twee koopt moet je al geen verzendkosten meer betalen. Ik vind een goed boek en een basiswerk. Iets waarvan ik zeker blij ben dat ze bij mijn naslagwerken staat. Het boek kostte oorspronkelijk 16.99 pond of ongeveer 20.40 euro. Zelf betaalde ik slechts 2.49 pond of ongeveer 3 euro.

Welke beautyboeken kunnen jullie aanraden (naast de bekende: François Nars, Kevyn Aucoin en Bobbi Brown (heb ik nagenoeg alle boeken van))?